Evalueringsplan 2019/2020
Evalueringsplanen for 2018/2019 fastslog, at vi skulle evaluere elevernes oplevelse af værelsesbyttet. Der er blevet foretaget et bytte to gange i løbet af skoleåret. Første gang ultimo november og igen ultimo februar.
På grund af nedlukningen af efterskoler i forbindelse med Covid-19, har det ikke været muligt at foretage en kvalificeret evaluering af værelsesbytte på HMI. Dette vil blive gennemført i skoleåret 2020/2021.
1.5.2020. Peter Lykke
Evalueringsplan 2018/19
På HMI evaluerer vi løbende elevernes udbytte af efterskoleopholdet i henhold til vores indholdsplaner.
Ved skolestart i august gennemgås årsplanen som bl.a. indbefatter 3 personlige samtaler mellem den enkelte elev og dennes gruppelærer. Den første samtale er i september, hvor fundamentet til en ny uddannelsesplan udfærdiges med afsæt i den eksisterende. Den efterfølgende samtale “midtvejssamtalen” afholdes i januar måned, hvor
uddannelsesparathed er omdrejningspunktet for samtalen. Til dette møde udarbejder underviserne en skriftlig vurdering af elevernes faglige niveau. Den endelige og afsluttende evalueringssamtale finder sted i løbet af maj og juni måned. Forældrene inddrages i evalueringssamtaler mindst 2 gange om året.
Skolens samlede personale foretager ugentlig evaluering af undervisningsmæssige forhold og det pædagogisk personale afholder kvartalsvise temamøder, hvor didaktiske emner udvalgt af pædagogisk råd drøftes.
I indeværende skoleår vil der udover den tidligere beskrevne evaluering være et særligt fokus på værelsessammensætninger og værelsesbyttenes betydning for fællesskabet på efterskolen. Projektet følges løbende af ledelse og medarbejdere og en konkluderende evaluering foretages ved skoleårets afslutning. Derudover udfærdiges en årlig selvevaluering med skiftende fokus fra år til år. Denne
selvevaluering inddrager efter behov såvel, elever, forældre som personale.
Evalueringsplan 2017/18
På HMI evaluerer vi løbende elevernes udbytte af efterskoleopholdet i henhold til vores indholdsplaner.
Ved skolestart i august gennemgåes årsplanen som bl.a. indbefatter 3 personlige samtaler mellem den enkelte elev og dennes gruppelærer. Den første samtale er i september, hvor fundamentet til en ny uddannelsesplan udfærdiges med afsæt i den eksisterende. Den efterfølgende samtale “midtvejssamtalen” afholdes i januar måned, hvor uddannelsesparathed er omdrejningspunktet for samtalen. Til dette møde udarbejder underviserne en skriftlig vurdering af elevernes faglige niveau. Den endelige og afsluttende evalueringssamtale finder sted i løbet af maj og juni måned. Forældrende indrages i evalueringssamtaler mindst 2 gange om året.
Skolens samlede personale foretager ugentlig evaluering af undervisningsmæssige forhold og det pædagogisk personale afholder kvartalsvise temamøder, hvor didaktiske emner udvalgt af pædagogisk råd drøftes.
I indeværende skoleår vil der udover den tidligere beskrevne evaluering være et særligt fokus på kost og motions betydning for udbyttet af efterskoleopholdet. Projektet følges løbende af ledelse og medarbejdere og en konkluderende evaluering foretages via plexus analyse ved skoleårets afslutning.
Derudover udfærdiges en årlig selvevaluering med skiftende fokus fra år til år. Denne selvevaluering inddrager efter behov såvel, elever, forældre som personale.