Fodbold og fællesskab
Du får kvalificeret individuel vejledning krydret med god teknisk træning. Vi spiller inde og ude – og både på almindelige fodboldbaner og i vores Goal Station. Linjen er for dig, der synes fodbold og det sociale omkring spillet er sjovt.
Gennem inspirerende og engageret undervisning på HMI’s fodboldlinje, sørger vores topmotiverede og kvalificeret undervisere for at udvikle dig til en dygtig holdspiller. Vi arbejder bl.a. teknik, taktik, styrketræning, optimale opvarmnings – og træningsøvelser med fokus på skadesforebyggende træning.
Vi har desuden en moderne Goal Station på vores baneanlæg, hvilket er det ideelle træningsudstyr til fodboldelever, som gerne vil forbedre sine tekniske og spillemæssige færdigheder.
Fodbold 2 på HMI giver dig
•. Teknisk træning
•.Individuel træning
•.Indefodbold og kampe
•.Småspil
•.Spil på Goal Station
Du kan forvente og glæde dig til…
• To træningspas om ugen
• Deltagelse i ØM i fodbold for efterskoler
• Udvisning af et erfaren og engageret trænerteam
• Fokus på din personlige udvikling
• Et stærkt socialt fællesskab
Forventninger til dig
Vælger du Fodbold 2, skal du have lyst til at spille fodbold.
Det sociale fællesskab og glæden ved fodboldspillet har vi stort fokus på.
Goal Station
Med en Goal Station på vores baneanlæg kan vi bruge multifunktionelle træningsmetoder, som er det ideelle træningsudstyr til fodboldelever, der gerne vil forbedre deres tekniske og spillemæssige færdigheder.
Træning på Goal Station tilpasser vi til den enkeltes niveau og er dermed med til at sikre en effektiv og fokuseret træning.
Pasningsspil, tekniske færdigheder, skudvariationer og vendinger er på menuen, når vi træner.
Glæd dig til unikke træningsfaciliteter med den nyeste teknologi indenfor fodbold.
Kampe
Fodboldspillet handler også om at kæmpe mod andre, og derfor skal vi selvfølgelig ud at dyste på et niveau, der udfordrer os allerbedst.
På HMI er vi med, hvor det er sjovt – blandt andet til ØM i fodbold for efterskoler
Småspil og indefodbold
Fodboldspil på små baner, få spillere pr. hold og flydende fodboldspil i mindre områder er vigtigt at mestre i alle kampe.
Vi skal spille en masse og forbedre os i småspillet. Og vi skal omsætte det i kampe til stævnerne.
Indefodbold spiller vi i vinterperioden og afholder vores eget stævne, HMI-Cup.
Fodboldtennis, leg og tricks
VI dyster i fodboldtennis – store hold og små hold over et net. Point og konkurrencer.
Fodbold skal være en leg, hvor vi lærer at jonglere, øve crossbar, lægge bolden på nakken, dyste i fodboldgolf og meget mere.
På HMI er fodbold sjovt.
Lærere på linjefaget Fodbold 2
Det er skønt at være sammen med unge mennesker i forskellige sammenhænge, som jeg er i mit job. Nærvær, engagement og fællesskab betyder meget for mig, og her mærker jeg glæde og begejstring hver dag. Jeg oplever også, at eleverne flytter sig og udvikler sig i løbet af året. Det er fedt.
Min hverdag er fyldt med motion, idræt, leg og glæde – både på arbejde og i min fritid. Fodbold er min yndlingssport, men jeg har altid dyrket flere forskellige sportsgrene, og jeg tror på, at alsidigheden udvikler os som idrætsmennesker.
Alsidigheden giver også mulighed for at bevare glæden ved idræt, og den gave håber jeg, eleverne tager med sig her fra HMI.
Jeg har verdens bedste job. Den udvikling et ungt menneske gennemgår på ét år i en efterskolekontekst er så livsbekræftende, at jeg hver dag går på arbejde med et smil på læben.
At se unge mennesker, i et sammenspil, gøre hinanden bedre motiverer mig. Når de viser hinanden næstekærlighed, og når JEG bliver til VI, så ved jeg, at jeg er lykkedes som efterskolelærer.
Min helt store passion er fodbold, mit favorithold er Brøndby, og så er jeg bare tosset med scoresalaten på HMI.
Jeg bruger ustyrlig meget tid med min dejlige familie, min kæreste og to børn på 3 og 5 år, og lever efter devisen: Smil – det smitter!
Det bedste ved mit arbejde er relationen til eleverne. Det at komme tæt på det enkelte menneske og forhåbentlig sætte et positivt aftryk på deres liv. At se dem udvikle sig, både bogligt, fodboldfagligt og ikke mindst menneskeligt giver energi.
Jeg elsker sport. Fodbold især. Har en kærlighed for Manchester United, så følger med i Premier League, men også dansk fodbold. Min fritid går primært med familien, men jeg finder også tid til oldboys fodbold, padel og løb.
Og så er jeg lidt en livsnyder, når det kommer til mad og hygge med venner. På HMI bliver vi også forkælet i den retning, hvor den mexicanske hotdog nok er min favorit – kombinationen af pølse og salsa er genial.
Det fede ved at arbejde her på HMI er, at jeg som lærer møder eleverne i alle mulige sammenhænge. Jeg nyder afvekslingen i at være faglærer og samtidig have eleverne til fodbold, møde dem på en aftenvagt eller snakke med dem om fremtiden under en vejledningssamtale.
Verdens bedste kolleger, som er med til at gøre min hverdag sjovere, har jeg her på HMI. Og derhjemme har jeg verdens dejligste kæreste og vores to døtre.
Fodbold er min helt store interesse – jeg følger specielt med i Italiensk fodbold. Derfor vil jeg råde dig til at anskaffe dig en Inter-trøje, og hvis du skulle risikere at holde med et andet italiensk hold, så hold det hemmeligt!
Ud over at jeg er vild med køkkenets pulled pork burger, så er det bedste ved at arbejde på HMI, det forhold jeg får til eleverne. Det er virkelig unikt. At give læring og glæde videre til dem er vigtigt for mig – og så elsker jeg at drille, lege og spille med dem.
Sammenholdet på skolen og de fede oplevelser, vi har sammen, gør mig glad. Jeg har det allerbedst, når der er god stemning, og dem omkring mig har det godt. Præcis som med min kæreste og mine børn samt gode venner og familie.
Fodbold er min favoritsport, uden tvivl. Det foregår udenfor, og alle kan være med. Om jeg har en drøm…? Ja, at Silkeborg vinder superligaen igen.
Andre sekundære linjefag
Er du interesseret i at læse om vores andre sekundære linjefag, så kan du læse om dem her:
Kan jeg se alle linjefag ét sted?
Ja, du har mulighed for at se alle de forskellige linjefag, som du kan vælge imellem på HMI – både de primære og de sekundære linjefag.